پنج شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۹ مه ۲۰۲۲
ویجت ها و آخرین اخبار
تیتر یک و اخبار برگزیده
آخرین اخبار، ویجت ها و جدول ها

گفتگوی هنرمندنیوز با بازیگر نمایش روغن کنجد

ابوالفضل وزيری، متولد چهارم مرداد هزار و سیصد و هفتاد، تهران، بازیگر نمایش و تصویر که در کارنامه هنری او می توان به تئاترهای پرمخاطب «راز عروسک»، «به شوی رفتن بانو گشسب»، «تاريخ انقضا»، «تراژدی سلطه»، «به خواهرم نگو» و «نظام آباد» اشاره کرد.
ابوالفضل وزيری، متولد چهارم مرداد هزار و سیصد و هفتاد، تهران، بازیگر نمایش و تصویر که در کارنامه هنری او می توان به تئاترهای پرمخاطب «راز عروسک»، «به شوی رفتن بانو گشسب»، «تاريخ انقضا»، «تراژدی سلطه»، «به خواهرم نگو» و «نظام آباد» اشاره کرد.

هنرمندنیوز: با ابوالفضل وزیری که این شبها شاهد هنرنمایی اش در نمایش «روغن کنجد» هستیم گفتگویی کوتاه داشته ایم که با هم می خوانیم.

نقش چه ویژگی هایی داشت که بازی در آن را پذیرفتید؟

یکی از ویژه گی هایی که این نقش داشت و برای من جالب بود این بود که قشری از جامعه را به نمایش می گذارد که اصولا اهل کار کردن نیستند و می نشینند و کارهای خودشان را به دیگران منتقل می کنند و دست مزد هم می گیرند، البته خود متن نمایش هم من را جذب کرد که زندگی یک زوج جوان با تمام مشکلات امروزی را نشان می دهد.

استقبال از اجرا تا امروز چطور و بازخورد آن برای خود شما چطور بوده است؟

خدا را شکر در این شرایط کرونا و بعد از تقریبا دو سال تعطیلی تئاتر استقبال نسبتاً خوب بوده است، ما و سالن سپند هم سعی کرده ایم که پروتکل های بهداشتی را رعایت کنم تا تماشاگران محترم آسیب نبینند و اینکه تئاتر کلا سلیقه ای است و یک سری ها دوست داشته اند و یک سری ها هم دوست نداشته اند.

هنر و مخصوصا تئاتر در دو سال گذشته ضربه های بدی خورده است، فکر می کنید این هنر ارزشمند دوباره به روال گذشته برگردد؟

بله حتما به روزهای خیلی بهتر می رسیم و امیدوارم که مسئولان محترم حمایت کنند تا دوباره تئاتر سر پا بشود، متاسفانه در این دو سال مظلومتر از سینما و تئاتر شغل و حرفه دیگری نبود و زور مسئولان محترم فقط به این صنف می رسید، تعطیل می کردند و خیلی از همکاران که درآمد زندگی شان از این راه بود لطمه های سنگینی خوردند، مگر یک کار چقدر دستمزد دارد که دو سال آن دستمزد را استفاده کنیم و زندگی را با این شرایط اقتصادی بگذرانیم؟

از نظر شما به عنوان یک بازیگر با سابقه و قدیمی نمایش چه مواردی می تواند حال تئاتر ما را بهتر کند

الان فقط روی صحنه رفتن یا تولید کردن یک نمایش حال من و دوستانم را بهتر می کند، فقط صحنه نمایش!

آیا تئاتر امروز در سبد فرهنگی مردم قرار دارد؟

برای کسانی که اهل دیدن نمایش هستند بله، ولی خیلی از افراد متاسفانه به دلیل گرفتاری های روزمره زندگی یا شرایط مالی نمی توانند تئاتر ببینند یا ترجیح می دهند به دلیل اقتصاد مریض جامعه به جای دیدن تئاتر در تدارک یک وعده شام یا نهار برای خانواده باشند.

چقدر از تئاتر آموزش و یادگیری و چه مقدار از آن خلاقیت های ذاتی است؟

آموزش اصولی و پرورش دهنده رکن اصلی است و با آموزش دیدن و تلاش و تلاش و تلاش به نتیجه می رسیم، اگر فردی درست و اصولی آموزش نبیند قطعاً استعداد ذاتی خیلی به کار او نمی آید و تا یک جایی کار او را راه می اندازد، متاسفانه یک سری از افراد کم تجربه و آماتور در بحث آموزش هستند که ورکشاپ هایی با سطح بسیار پایین برگزار می کنند و به صورت اشتباه یکسری از افراد را هدایت می کنند ولی در کل فردی که دارای استعداد و خلاقیت است باید توسط اساتیدی که هستند درست هدایت بشود.

در تئاتر هم باندبازی و مافیا وجود دارد؟

مافیا و باند بازی همه جا وجود دارد ولی ما باید کار خودمان را درست انجام بدهیم و جای حرف و حدیث نگذاریم.

هدف شما در دنیای هنر چیست؟

انتقال حال خوب، باید با کار خودمان برای یک ساعت و چند دقیقه، وقتی نمایش در حال اجرا است حال تماشاگر خوب باشد و بعد از اینکه کار تمام شد چند ساعتی با آن کار درگیر باشد.

 

عباسعلی اسکتی

تبلیغات

ارسال دیدگاه:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت ارسال دیدگاه خود ابتدا بر روی کادر «من ربات نیستم» کلیک کنید.
پس از تایید، دکمه «ارسال دیدگاه» نمایان خواهد شد که با کلیک بر روی آن می توانید دیدگاه خود را ارسال نمایید..