پنج شنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ ۱ دسامبر ۲۰۲۲
ویجت ها و آخرین اخبار
تیتر یک و اخبار برگزیده
آخرین اخبار، ویجت ها و جدول ها

بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته در صنعت پوشاک، از ابتدای مسیر، یکی از شروط خود را برای دستیابی به پیشرفت و توسعه جهانی، تولید مبتنی بر صادرات گذاشته‌اند.
بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته در صنعت پوشاک، از ابتدای مسیر، یکی از شروط خود را برای دستیابی به پیشرفت و توسعه جهانی، تولید مبتنی بر صادرات گذاشته‌اند.

هنرمندنیوز: تولید پوشاک می‌تواند ارزش‌افزوده‌ای به دنبال داشته باشد که ازقضا زنجیره بلند تأمین آن، از صنایعی همچون نفت و کشاورزی آغاز می‌شود؛ صنایعی که بسیاری بر این باورند صنعت پوشاک می‌تواند در رقابت با آنها، فرصتی مغتنم و کم‌نظیر را برای جهانی شدن در اختیار صاحبان این صنعت و علاقه‌مندان صاحب نظر قرار دهد.

حتی در مواردی، بسیاری از کشورهای کمتر توسعه‌یافته در این صنعت، ضمن سرمایه‌گذاری در بخش‌های تولید با رسوخ تجربه و فناوری ناشی از تولید به بنگاه‌های دیگر کشورها و همچنین شناخت ابعاد مختلف بازار، توانسته‌اند ضمن کسب اعتماد مشتریان داخلی، بازار جهانی را موردتوجه خود قرار دهند.

حال آنکه بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته در صنعت پوشاک، از ابتدای مسیر، یکی از شروط خود را برای دستیابی به پیشرفت و توسعه جهانی، تولید مبتنی بر صادرات گذاشته‌اند.

در این مجال، نقش و جایگاه بخش‌های قانونگذار و مجری بسیار پررنگ بوده و چه‌بسا اگر موفقیتی در کشورهای صاحب‌نام در صنعت پوشاک حاصل‌شده، بخش مهمی از آن معطوف به ارائه بسته حمایتی ایجاد شهرک‌های ویژه پوشاک، تشکیل مراکز بین‌المللی طراحی و تولید مد در کشور بر اساس چرخه‌های استاندارد، حمایت از توسعه فناوری و شرکت‌های خدمات فنی مهندسی و طراحی در بخش صنعت پوشاک، ایجاد صندوق ویژه توسعه صنعت پوشاک و اعطای تسهیلات به سرمایه‌گذاران، جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی و گسترش امکان مشارکت با برندهای مطرح دنیا و توسعه حمایت‌های آموزشی و مهارت محوری در صنعت پوشاک از سوی همین نهادها بوده است.

در ارتباط با مسئله آموزش در این بخش می‌توان گفت امروزه بررسی شرایط حاکم بر حوزه آموزش در رشته‌های مرتبط با صنعت مد و پوشاک به جهت تعیین وضعیت موجود و به منظور تعیین نقشه راه آینده از درجه اهمیت بالایی برخوردار است هرچند بر اساس منابع موجود در کشور، مطالعه درباره رشته‌ها و سرفصل‌های درسی مراکز آموزش عالی کشور، مطالعات تطبیقی در خصوص وضعیت آموزش در کشورهای منتخب و همچنین میزان نگرش فرهنگی و اقتصادی به جریان توسعه آموزش ضرورتی به شمار می‌رود که تاکنون کمتر به آن پرداخته شده و خود می‌تواند سنگ محکی برای بررسی وضعیت موجود باشد.

حال باید دید آیا همان‌گونه که در بخش‌های مختلف اسناد بالادستی کشور مشخص‌شده، ایجاد ارزش‌افزوده بالا، تمرکز بر استفاده از ظرفیت‌های بالقوه مناطق مختلف کشور و همچنین مزیت‌های نسبی کشور در توسعه اقتصاد مولد و درون‌زا با رویکردهای ایجاد اشتغال و بهره‌وری و افزایش صادرات در ادامه تکمیل زنجیره تولید پوشاک می‌تواند به لطف تلاش‌های به انجام رسیده و فراز و نشیب‌های پشت سر گذاشته شده، به عنوان امری دست‌یافتنی در کشورمان متصور شود و یا خیر؟

تبلیغات

ارسال دیدگاه:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت ارسال دیدگاه خود ابتدا بر روی کادر «من ربات نیستم» کلیک کنید.
پس از تایید، دکمه «ارسال دیدگاه» نمایان خواهد شد که با کلیک بر روی آن می توانید دیدگاه خود را ارسال نمایید..