اسکندری در ادامه درباره کالکشن‌های رونمایی شده برای پاییز و زمستان ۲۰۲۲ توسط طراحان بزرگ جهان گفت: اغلب پارچه‌ها به‌کاررفته در این مجموعه‌ها سرشار از رنگ و نقش هستند و اغلب طرح‌ها بسیار شلوغ با تنالیته رنگ زرد به شکل غالب برای این فصول در نظر گرفته شده است.

او درباره چرایی این انتخاب توسط طراحان اظهار داشت: پایان تقریبی دوره شیوع ویروس کرونا و در ادامه عوارض جسمی و روحی ناشی از این بیماری سبب شده که طراحان به سراغ این رنگ‌ها و نقوش بروند که البته باید به این نکته اشاره شود که زیرساخت‌های آنچه امروز توسط این برندها رونمایی شده، از ماه‌ها قبل ایجادشده و بازار برای تولید تیراژ بالای این طرح‌های شاخص آماده است. موضوعی که در کشور ما در قیاس با کشورهای دارای صنعت فشن و صادرکننده کمی با تأخیر مواجه است و اگر طراحان بخواهند در این مسیر حرکت کنند گاه بازار مواد اولیه و پارچه، آمادگی حرکت به این سمت‌وسو را ندارد.