پنج شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۸ ۱۷ اکتبر ۲۰۱۹
ویجت ها و آخرین اخبار
تیتر یک و اخبار برگزیده
آخرین اخبار، ویجت ها و جدول ها

تجربیات یک کارآفرین (بخش سوم)

تا حالا شده است ویترین یک فروشگاه نظر شمارو به خود جذب کند و بدون آنکه قصد خرید داشته باشید وارد فروشگاه شوید؟...
تا حالا شده است ویترین یک فروشگاه نظر شمارو به خود جذب کند و بدون آنکه قصد خرید داشته باشید وارد فروشگاه شوید؟...

سیدعلی ظهوریان|

هنرمندنیوزتا حالا شده است ویترین یک فروشگاه نظر شمارو به خود جذب کند و بدون آنکه قصد خرید داشته باشید وارد فروشگاه شوید؟ ویترین یک فروشگاه چهره آن برند است. شاید بتوانم با یک مثال ساده اهمیت ویترین فروشگاه را در می‌زان جذب مشتری به شما بگویم. فکر کنید در جمعی قرار گرفته‌اید که نسبت به هیچ یک از افراد آن جمع آشنایی ندارید اولین پارامتری که شما راجهت آشنایی به سمت افراد می‌کشاند ظاهر اشخاص است که دربرگیرنده چهره و پوشش افراد است. قطعا تا قبل از آشنایی کامل ظاهر افراد است که مارو به سمتشان می‌کشاند. با در نظر گرفتن این موضوع به اهمیت دکور فروشگاه پی می‌بریم. بعد از آنکه شما یک آشناییت کوچک با اشخاص پیدا می‌کنید آنچه باعث می‌شود شما این ارتباط را حفظ کنید خصوصیات مشترک و نیازهایی است که ممکن است شما به اشخاص داشته باشید چون اگر غیر از این باشد قطعا شما این ارتباط را ادامه نخواهید داد. وقتی مشتری جذب فروشگاه می‌شود در مرحله بعد باید توسط فروشنده ازش استقبال شود که حکم همان سلام و احوال‌پرسی ابتدای آشنایی را دارد و موضوعی که بسیار اهمیت دارد این است که نباید با مشتری خودمانی شد همان گونه که در ابتدای آشنایی با افراد اگر شخصی از ابتدا احساس خودمانی زیاد با شما کند باعث فاصله گرفتن شما از آن شخص خواهد شد. در مرحله بعد مشتری به دنبال آن است که کالای مورد نظرش را در فروشگاه بیابد و این همان مرحله پارامترهای مشترک و نیاز متقابل  در ارتباط با اشخاص است. مشتری باید با کالای موجود ارتباط برقرار کند و احساس نیاز کند به آن. پس از این مشتری قصد خرید حتمی را دارد نکته که در این مرحله بسیار اهمیت دارد بسته بندی کالا است. اگر شما کالای مد نظر مشتری را در یک بسته بندی مناسب قرار ندهید مطمئن باشید این به یاد مشتری خواهد ماند که این فروشگاه برای کالایی که ارائه می‌دهد اهمیت قائل نیست و از طرفی مشتری نیز برای این فروشگاه زیاد اهمیت ندارد. سعی کنید در هنگام ورود مشتری حتما خوش آمدگویی کنید و همواره در دسترس مشتری باشید . مشتری نباید به دنبال فروشنده بگردد. سعی کنید همواره یک هدیه کوچک برای مشتری در نظر بگیرید. به یاد دارم مشتری وارد فروشگاه شد ولی از نوع برخورد تا حدی معلوم بود که قصد خرید ندارد در پایان حضورش جهت پرسیدن سوالی به قسمت صندوق فروشگاه مراجعه کرد صندوق دار پس از آنکه جواب مشتری بسیار خوب و سر وقت داد در انتها یک کادوی کوچک نیز به مشتری هدیه داد. مشتری بسیار خوشحال از این برخورد مسئول صندوق نظرش عوض شد و خریدی هرچند کوچک انجام داد و همان کادوی کوچک باعث شد آن خانم مشتری دائم آن فروشگاه شود. سعی کنید مشتری را فردی بسیار ارزشند که لایق احترام بسیار است بدانید تا در عرصه فروش موفق باشید و بدانید مشتری‌ها خود بزرگترین تبلیغ هستند که شما بدون صرف هزینه می‌توانید موثرترین تبلیغ را داشته باشید.

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت ارسال دیدگاه خود ابتدا بر روی کادر «من ربات نیستم» کلیک کنید.
پس از تایید، دکمه «ارسال دیدگاه» نمایان خواهد شد که با کلیک بر روی آن می توانید دیدگاه خود را ارسال نمایید..