ما زنیم!
- شناسه خبر: 80651
- تاریخ و زمان ارسال: ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۳
درباره سریال «غربت» تازه ترین اثر امیر پورکیان
سریال با یک قسمت اول فاجعه و ناامید کننده شروع می شود اما در قسمتهای دوم و سوم یک کامبک تاریخی را شاهد هستیم، شاید حتی با کمی اغراق در حد بازی بارسلونا، پاری سن ژرمن یا منچستریونایتد بایرمونیخ هزار و نهصد و نود و نه! تمام آنهایی که با یک شروع ناامید کننده ناامید شده بودند حالا برگشته اند تا ادامه ماجرای آدمهای زاغه نشین دوست داشتنی را ببینند، آمده اند تماشا کنند که ناگهان؛ توقیف!
آن هم به دلایلی نخ نما و تکراری و همیشگی، اینجا تا کاری جان می گیرد یا به آن توهین قومیتی می بندند، یا به فلان حرفه شریف بد گفته یا ما خودمان خوشمان نیامده و تعطیل! مثل سریال آمستردام و نمونه های موفق و نیمه موفق دیگر که حتی از کارهای فرهادی هم پایان بازتری داشتند و معلوم نشد و نمی شود که کی ادامه آنها را شاهد خواهیم بود!
حالا غربت؛ از معدود آثاری که می شود نه از شروع که از ادامه آن دفاع کرد، جایی که بازیگرهای دختر آن دیگر آن دخترهای لوس تمام کارها نیستند، اینجا که یک بهاره کیان افشار متفاوت می بینیم و یک آناهیتا درگاهی گنگ با استایلی واقعا حومه نشین، ترلان پروانه ای که درست در جای خودش استفاده شده و مهدی حسینی نیا که کمتر کار ضعیفی در کارنامه دارد و اینجا هم به دل می نشیند؛ حتی اگر بدمن داستان باشد! حتی مهدی میامی بدون دیالوگ، لادن ژاله وند با دیالوگ های کم و سوسن پرور هم تاثیر به اندازه ای در روند این درام غمگین دارند.
این اثر هم احتمالا به زودی با یک عذرخواهی و چند تعهد دوباره پخش خواهد شد و ما سراغ کاری می رویم که برخلاف اکثر پلتفرم های شبیه به هم که سراغ چهره های تکراری می روند اینبار چهره های جدیدی را به مخاطب معرفی خواهد کرد، ستاره پروین یکی از آنهاست که اگر درگیر تکرار نشود می تواند به زودی یکی از چهره های تازه تصویر ما باشد و البته صفورا خوش طینت، ستایش رجایی نیا، مارال مهاجر، مریم کیا، لطف الله صیفی، هدیه محقق، نازنین فکرت، حامد رسولی، شهزاد صفوی، میثم مجاوری، هدیه آزیدهاک، آیدا جعفری، رابی نیک طلب، سامان مرادی، علیرضا حنیفی، نادر بولفایی، سعید اژدرپور، ایرج رحمانی، سارا طاهریان و… حسین مهری که شناخته شده تر از این اسم ها است اما غربت می تواند نقطه تازه ای برای این هنرمند باشد، انگار تمام این بازیگرها به غربت به عنوان تیر آخر یک کمان نگاه کرده اند که اینقدر خوب بازی می کنند، حتما می خواهند بمانند و ما از این ورطه تکرار و چرخشی بازیگران خسته کننده نجات بدهند، زنهای غربت، این میلیاردرهای بیرون از داستان خیلی خوب توانسته اند زاغه نشین های داستان را بازی کنند، حتما؛ ما از غربت باز هم خواهیم نوشت…
عباسعلی اسکتی