گرانی بلیت، نگرانی گیشه و شلیلک به قلب سینما (مخاطب)
- شناسه خبر: 60813
- تاریخ و زمان ارسال: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۵
هنرمندنیوز: جناب سرتیپی با فیلمهای بی مخاطب و صندلی های خالی ،افزایش بلیت را کجای دلمان بگذاریم؟!یادتان باشد مخاطب ،مخاطب می آورد ؛همین اندک مخاطب را هم از سینما نگیرید.خودتان خیلی خوب می دانید که بیش از ۸۰ درصد فیلمهای سینمای ما زیان ده هستند.از صد فیلمی که در سینمای ایران تولید و اکران می شود شاید کمتر از انگشتان یک دست به سود دهی می رسند و در نهایت به تعداد انگشتان یک دست هم هزینه های ساخت و تولید خود را باز می گردانند و مابقی فقط زیان ده هستند.دلیلش فکر می کنید قیمت بلیت سینماست؟ربطی به کیفیت فیلمها ندارد؟!واقعیت این است که تا کیفیت فیلمها و تنوع ژانر در سینما اتفاق نیفتد افزایش سالن ها و قیمت بلیت کمکی به جذب و افزایش مخاطب نمی کند.باز توجه داشته باشید هر چه کیفیت نازل تر ،ریزش مخاطب بیشتر و تا زمانی که سود در تولید است و توجه و اعتنایی به اکران نباشد در روی همین پاشنه می چرخد.
و جالب تر اینکه در سینمای ما جهانی فکر میکنند و محلی عمل میکنند و فیلم می سازند اما موقع افزایش قیمت ها خودمان را با کشورهای قدرتمند دارای صنعت سینما و اروپا و دبی مقایسه می کنیم و زمان ارائه خدمات و کیفیت محصولاتمان می شویم جزایر قمر….
فیلم عقابها با بلیت ۳۰تومان (تک تومان) در سال ۶۱ ،هفت میلیون مخاطب داشته و حالا در سال ۱۴۰۱ با قیمت بلیت ۴۵ هزار تومان ،فیلم ها مخاطب چهار میلیونی هم ندارد…در شرایطی که از جمعیت ۸۵ میلیونی تنها ده درصد مردم مخاطب سینما هستند افزایش قیمت بلیت سینما یعنی سنگ قبر سینما را کار گذاشتن ..حال باید دید به دنبال افزایش نرخ بلیت سینماها، کدام قشر را می خواهید از سینما محروم کنید؟!برادر عزیز! لطفا برای سینمایی که جان ندارد نسخه های جعلی و داروهای تقلبی تجویز نکنید.با این وضعیت و کیفیت فیلمها و وضع اقتصادی نابسامان مردم،کدام خانواده می آید بابت بلیت سینما ، یارانه یک ماه خانواده اش را هزینه کند؟افزایش قیمت بلیت سینما آدرس اشتباه و غلط دادن به عدم آسیب شناسی و ناکامی سینمای ایران است.در این اوضاع و شرایط نابسامان ،گران شدن بلیت سینما ،نگرانی گیشه و شلیک به قلب سینما یعنی مخاطب است.در هر برهه ای از سینمای ایران که قیمت بلیت سینما افزایش پیدا کرده ،کاهش مخاطب را در پی داشته است. از تاریخ بیاموزیم!