پنج شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۰ ۲۰ ژانویه ۲۰۲۲
ویجت ها و آخرین اخبار
تیتر یک و اخبار برگزیده
آخرین اخبار، ویجت ها و جدول ها

گفتگوی هنرمند با خواننده و مدرس آواز و صداسازی

مجتبی دل زنده، از هفت سالگی، آواز را با گروه‌های امور تربیتی آغاز کرده و موسیقی را به صورت علمی از سال هفتاد و هفت با تئوری موسیقی نزد حسین خسرویان و سلفژ را نزد اساتید دانشگاه تهران حمیدرضا دیبازر، امیر اسلامی و پروفسور تنگیز شاولوخاشویلی ادامه فرا گرفته است، آواز پاپ را با زنده یاد استاد محمدنوری و آواز کلاسیک را نزد خانم‌ها رضایی، آریا زند، هاسمیک کاراپتیان از ارمنستان و پروفسور ژاسمن مدرس کنسرواتوار پاریس و پروفسور الدار گجادزه در کنسرواتوار تفلیس گرجستان ادامه داده است.
مجتبی دل زنده، از هفت سالگی، آواز را با گروه‌های امور تربیتی آغاز کرده و موسیقی را به صورت علمی از سال هفتاد و هفت با تئوری موسیقی نزد حسین خسرویان و سلفژ را نزد اساتید دانشگاه تهران حمیدرضا دیبازر، امیر اسلامی و پروفسور تنگیز شاولوخاشویلی ادامه فرا گرفته است، آواز پاپ را با زنده یاد استاد محمدنوری و آواز کلاسیک را نزد خانم‌ها رضایی، آریا زند، هاسمیک کاراپتیان از ارمنستان و پروفسور ژاسمن مدرس کنسرواتوار پاریس و پروفسور الدار گجادزه در کنسرواتوار تفلیس گرجستان ادامه داده است.

هنرمندنیوز: با مجتبی دل زنده که دریافت لوح تقدیر از فستیوال بین المللی مسکو را در کارنامه هنری اش دارد گفتگویی صمیمی داشته ایم که با هم می خوانیم.

چرا از اینهمه فعالیت هنری خوانندگی را انتخاب کرده اید؟

از موقعی که یادم می آید در حال آواز خواندن بودم، شاید به خاطر این بود که پدرم خدا رحمتشان کند بیشتر اوقات در خانه آواز می خواندند یا از  اشعار شاعران بزرگ ایران برایمان دکلمه می کردند، خوشنویسی می کردند و این تاثیر زیادی در ترغیب من به سمت آواز و موسیقی داشت.

فکر می کنید با توجه به شلوغی مارکت می توانید خودتان را اثبات کنید؟

فکر می کنم که بتوانم با تهیه و ضبط و پخش آهنگ های پاپ کلاسیک خودم را بیشتر در ایران و خارج از ایران مطرح کنم.

از آلبوم ها و اجراهای خودتان صحبت می کنید؟

اجراهای زیادی داشته ام، از جمله  کنسرت پیانو و آواز کلاسیک با پروفسور تنگیز شاولوخاشویلی، کنسرت پیانو و آواز با بهنام ابوالقاسم، کنسرت پیانو و آواز با همراهی حسین خسرویان، اجراهای متعدد برای صداو سیما، اجرا در برج میلاد و سالن بین المللی نفت و از فعالیت های دیگر می توانم به کنسرت های متعدد برای هنرجویان، آلبوم جمعی هنرجوهایم، آلبوم های موسیقی هنرجویان، آلبوم آواز قو، آثار منتشر شده ام آلبوم خاطرات و ساعت خواب اشاره کنم و به زودی هم آلبوم والسی برای عشق و آلبوم محلی هوار هوار  را روانه بازار خواهم کرد.

در مورد آموزش بیشتر صحبت می کنید؟

تک تراک هایی هم در سبک های مختلف با همکاری هنرمندان برجسته کشور در سبک پاپ و پاپ کلاسیک، کلاسیک، راک، جز ،تهیه و پخش کرده ام، حدود هفده سال در آموزشگاه های موسیقی در حال تدریس صداسازی و آواز هستم و بسیاری از هنرجویانم‌ هم اکنون از مدرسین و خوانندگان خوب کشور می باشند.

در طول دوران فعالیت هنری جوایزی نیز به دست آورده اید‌.

دریافت کسب مقام اول دو دوره جشنواره موسیقی در استان کرمان به عنوان رهبر و سرپرست گروه کرال آموزشگاه ایران و کسب مقام اول گروه نوازی پاپ به عنوان سرپرست گروه هفتواد در یک دوره از جشنواره استانی آوای مس و کسب مقام برتر در گروه نوازی کلاسیک بعنوان سرپرست در آخرین دوره جشنواره استانی در کرمان، شرکت در جشنواره کشوری آموزشگاه های آزاد هنری در رشت به عنوان منتخبین کشور در بخش کرال و آواز پاپ و دریافت لوح تقدیر از فستیوال بین المللی مسکو به عنوان معلم ایناز احمدی تنها شرکت کننده نونهال از ایران در این فستیوال در بخش آواز کلاسیک بخشی از فعالیت هایم می باشد.

وضعیت موسیقی داخلی امروز و آینده آن را چگونه می بینید؟

بحث آن در زمینه آموزش طولانی است، خیلی بهتر شده و اساتید خوب و تحصیل کرده آواز خیلی زیادتر شده اند و برای علاقمندان به هنر آواز بستری بهتری فراهم شده است، در زمینه تولید آثار موسیقی پاپ کارهای زیادی تولید می شود که به نظر من بیشتر این کارها سطحی هستند ولی در این میان کارهای خوب و فاخر هم تولید و پخش می شود.

الگویی در این زمینه داشته اید و خواننده های محبوب شما چه کسانی هستند؟

از بچگی کارهای خواننده های بزرگ پاپ را گوش می دادم ولی از آن موقع که آواز را به صورت جدی ادامه دادم الگوی خوانندگی ام خواننده هایی چون لوچیانو پاواروتی و اندره بوچلی از خواننده های بزرگ اپرا و آواز کلاسیک بودند و در بین خواننده های ایرانی هم استاد عزیزم محمد نوری الگوی بسیار خوبی برای من بوده است.

باندبازی و مافیا چقدر در این حرفه وجود دارد؟

باندبازی که در بیشتر کارها وجود دارد اما به نظر من هر کسی می تواند با تلاش و پشتکار و ارتباطات به هدفش برسد.

چه المان هایی باعث می شود یک موزیک بیشتر شنیده شود؟

ترانه و ملودی خوب به نظر من خیلی تاثیر زیادی در گل کردن یک آهنگ دارد.

اولویت های شما برای ورود به دنیای خوانندگی چگونه چیده شده اند؟

علاقه و عشق در آغاز و بعد شهرت و پول.

چه ویژگی هایی را در نظر می گیرید که صدا و سبک شما به سمت تقلید و کپی نرود؟

برای اینکه به سمت تقلید یا کپی نرویم باید با موزیسین های خوب و تحصیلکرده کار کنیم چون آنها می توانند در این مسیر به ما خیلی کمک کنند، مخصوصا در ساخت آهنگ، ترانه و تنظیم.

از فعالیت های پیش رو صحبت کنید.

تک تراک هایی را با مجوز ارشاد آماده پخش دارم، احتمالا کنسرت و همینطور پخش آلبوم والسی برای عشق که به خاطر کرونا به عقب افتاد.

تبلیغات

ارسال دیدگاه:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت ارسال دیدگاه خود ابتدا بر روی کادر «من ربات نیستم» کلیک کنید.
پس از تایید، دکمه «ارسال دیدگاه» نمایان خواهد شد که با کلیک بر روی آن می توانید دیدگاه خود را ارسال نمایید..