سه شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ ۱۹ اکتبر ۲۰۲۱
ویجت ها و آخرین اخبار
تیتر یک و اخبار برگزیده
آخرین اخبار، ویجت ها و جدول ها

مسئول «کتابخانه ویدیویی» سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: هدف از راه‌اندازی این کتابخانه دیجیتالی گردآوری فیلم‌های کودک و نوجوان در قالب یک منبع خاص برای دسترسی آسان‌تر به این مرجع بوده است.
مسئول «کتابخانه ویدیویی» سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: هدف از راه‌اندازی این کتابخانه دیجیتالی گردآوری فیلم‌های کودک و نوجوان در قالب یک منبع خاص برای دسترسی آسان‌تر به این مرجع بوده است.

هنرمندنیوز: به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، بنابر نظر دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از دوره سی‌ودوم، یکی از رویکردهای جشنواره، ایجاد کتابخانه ویدئویی جهت آرشیو فیلم‌های کودک و نوجوان است.

«شهلا رستم‌خانی» مسئول این رویداد، درباره ساز و کار و عملکرد «کتابخانه ویدیویی» دوره سی و چهارم جشنواره گفت: ما حدود ۳۰۰ عنوان فیلم از مؤسسات تولید و پخش‌ فیلم کودک و نوجوان ایرانی که شامل فیلم های بلند سینمایی، کوتاه داستانی و انیمیشن می شود جمع آوری کردیم و دسترسی آن‌ها را در اختیار برنامه ریزان جشنواره های معتبر جهانی، پخش‌کنندگان و خریداران خارجی قرار می‌دهیم. عناوین فیلم‌های این کتابخانه از آثار سینمای کودک و نوجوان مربوط به یازده سال گذشته تاکنون انتخاب شده است.

رستم‌‌خانی متذکر شد: ما برای جشنواره‌ها، شبکه‌های تلویزیونی خارجی، پخش‌کننده‌‌ها و خریداران مختلفی از سراسر دنیا دعوت‌نامه فرستادیم و افرادی از کشورهای ترکیه، چین، هند، روسیه، ایتالیا، پاکستان، فرانسه و… در حال تماشای آثار کتابخانه دیجیتال هستند و بعضی از آن‌ها متقاضی خرید آثار نیز شده‌اند که آمار دقیق آن بعد از برگزاری جشنواره در دسترس خواهد بود.

او درپایان با اشاره به رویکردهایی چون بازاریابی فیلم‌های سینمایی کودک و نوجوان، ترغیب فعالان این حوزه و همکاران عرصه پخش و رونق اقتصاد سینمای کودک، گفت: هدف ما از راه‌اندازی این کتابخانه دیجیتالی گردآوری فیلم‌های کودک و نوجوان در قالب یک منبع خاص برای دسترسی آسان‌تر به این مرجع بوده است تا جهت خریداری آثار توسط پخش‌کننده‌ها و مشتریان خارجی و همچنین انتخاب برای جشنواره‌های معتبر کودک و نوجوان در سراسر جهان، سهولت ایجاد شود.

تبلیغات

ارسال دیدگاه:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت ارسال دیدگاه خود ابتدا بر روی کادر «من ربات نیستم» کلیک کنید.
پس از تایید، دکمه «ارسال دیدگاه» نمایان خواهد شد که با کلیک بر روی آن می توانید دیدگاه خود را ارسال نمایید..