چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ ۲۰ اکتبر ۲۰۲۱
ویجت ها و آخرین اخبار
تیتر یک و اخبار برگزیده
آخرین اخبار، ویجت ها و جدول ها

حراجی‌های «کریستیز»، «ساتبیز» و «فلیپیس» پس از گذراندن یک دوره بی‌نظم و آشفته در جریان فاز نخست همه‌گیری کرونا، حالا در سال ۲۰۲۱ به سطح فروش پیش از همه‌گیری رسیده‌اند.
حراجی‌های «کریستیز»، «ساتبیز» و «فلیپیس» پس از گذراندن یک دوره بی‌نظم و آشفته در جریان فاز نخست همه‌گیری کرونا، حالا در سال ۲۰۲۱ به سطح فروش پیش از همه‌گیری رسیده‌اند.

هنرمندنیوز: بررسی‌های داده‌های ۱۳ رویداد فروش آثار هنر معاصر و مدرن که در سه حراجی‌ «کریستیز»، «ساتبیز» و «فلیپیس» واقع در نیویورک، لندن و پاریس در بازه زمانی آوریل تا جولای رویداده است، از رونق گرفتن بازار هنر خبر می‌دهد.

در طول این بازه زمانی این سه حراجی در مجموع ۱.۷ میلیارد دلار کسب کردند. این رقم بیش از ۱.۱ میلیارد دلاری است که در همین بازه زمانی در سال ۲۰۲۰ اعلام شده بود. «پابلو پیکاسو» و «ژان باسکیا» از جمله هنرمندان گران حراجی‌های اخیر بوده‌اند. در این بین همچنین چهره‌های نوظهوری در بازار هنر همچون «فلورا یوکانوویچ» و «سلمان تور» از جمله کسانی بودند که در افزایش این آمار تاثیرگذار بودند.

مدیران حراجی چندین عامل را بر رونق پیدا کردن بازار هنر موثر عنوان می‌کنند که افزایش تقاضای خریداران آسیایی یکی از آن‌ها محسوب می‌شود. از دیگر عوامل به تعادل بین موجودی آثار محبوب در بازار و میزان تقاضا برای آن‌ها می‌توان اشاره کرد.

با این حال به رغم رونق بازار هنر در آسیا، فروش آثار هنری در آمریکای شمالی که معمولا بزرگترین بازار هنر محسوب می‌شود در سال ۲۰۲۱ روند نزولی داشته است. ایالات متحده آمریکا شاهد ۱۶ درصد کاهش فروش نسبت به سال ۲۰۱۹ بوده است.

عجیب نیست که «پیکاسو» و «باسکیا» بر بازار هنر سلطه دارند. این دو همواره در فروش‌های بازار غرب حضور پررنگ داشته‌اند اما در این فصل استقبال از این دو نفر در سطح جهان افزایش پیدا کرده است.

در فروش‌های لندن، نیویورک و پاریس، «پیکاسو» بیشترین آمار فروش در بازار آثار هنری مدرن و معاصر را با حجم معاملات به ارزش کلی ۱۸۷ میلیون دلار به خود اختصاص داده است. «باسکیا» با ۱۶۸ میلیون دلار در رتبه دوم قرار دارد. «اندی وارهول» که در سال‌های اخیر با روند نزولی در بازار هنر مواجه شده است در این فصل در مجموع ۹۸ میلیون دلار به خود اختصاص داد.

تبلیغات

ارسال دیدگاه:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت ارسال دیدگاه خود ابتدا بر روی کادر «من ربات نیستم» کلیک کنید.
پس از تایید، دکمه «ارسال دیدگاه» نمایان خواهد شد که با کلیک بر روی آن می توانید دیدگاه خود را ارسال نمایید..