پنج شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۸ ۱۷ اکتبر ۲۰۱۹
ویجت ها و آخرین اخبار
تیتر یک و اخبار برگزیده
آخرین اخبار، ویجت ها و جدول ها

تجربیات یک کارآفرین (بخش دوم)

هنرمندان اکثرا افرادی هستند که بیشتر به وجه هنر کارشان نگاه می‌کنند تا بخش بیزینسی و درآمدی...
هنرمندان اکثرا افرادی هستند که بیشتر به وجه هنر کارشان نگاه می‌کنند تا بخش بیزینسی و درآمدی...

سیدعلی ظهوریان|

هنرمندنیوزهنرمندان اکثرا افرادی هستند که بیشتر به وجه هنر کارشان نگاه می‌کنند تا بخش بیزینسی و درآمدی. از نگاه من یک هنرمند می‌‌بایست بیشتر وقت و فکر خود را بیشتر متمایل و درگیر به بخش هنری کند ولی این سوال پیش می‌آید که درآمدزایی در هنر باید به چه صورتی باشد؟ شاید بتوانم با یک مثال ذهن شما رو به درستی هدایت کنم. در سال ۱۳۹۰ کارگاهی جهت تولید پیراهن مردانه تاسیس کردم با توجه به علاقه‌ای که داشتم. شروع هرکاری در ابتدا بسیار سخت و دشوار است. با تحمل تمام سختی‌ها کار را شروع کردم و اولین سری از پیراهن‌های خودم رو با مارک‌های متفرقه تولید کردم پس از گذر از این مرحله با یک مشکل بسیار بزرگ روبرو شدم و آن هم فروش کالای تولیدیم بود که برایش بسیار سختی کشیده بودم به همین دلیل مجبور شدم پیراهن‌های تولیدی خودم رو شروع به بازاریابی و فروش در بین فروشگاه‌های مختلف شهر تهران کنم. تازه وارد بخش دیگری از کار شدم که بسیار سخت و نیاز به صبوری و تحمل بالایی داشت. به هر حال کالاهای تولیدیم رو کم کم به فروش رساندم. بسیار دوران سختی بود از طرفی می‌بایست کار تولید می‌کردم که خودش به تنهایی بسیار سخت و دشوار بود (تهیه مواد اولیه، نظارت بر کیفیت تولید و حقوق کارکنان) از طرفی می‌بایست جهت گردش روند کاریم پیراهن‌های تولیدیم رو در زمان مناسب به فروش می‌رساندم. این روند تا سال ۱۳۹۴ ادامه پیدا کرد تا جایی که با افزایش می‌زان تولید نیاز به بازاریابی و فروش بیشتری داشتم ولی مشکل بزرگ این بود که هر قسمت کار رو که بیشتر توجه می‌کردم قسمت دیگر ضعیف می‌شد. با خودم فکر کردم که اولا به کدام بخش علاقه و استعداد بیشتری دارم پس از مدتی به این نتیجه رسیدم که من می‌توانم فروشنده بسیار خوبی باشم و الزاما تولیدکننده خوبی شاید نیستم به همین بخش تولید را به یکی از دوستانم واگذار کردم و تمرکزم رو بر فروش گذاشتم از اینجا بود که توانستم موفق باشم. تولید یک هنر است و تولید کننده خوب یک هنرمند موفق است. یک هنرمند اگر بخواهد در زمینه کاری خود موفق باشد باید بتواند تمام تمرکزش را بر روی هنرش بگذارد تا آثاری بهتر و جذاب تر برای مخاطب خاص خود ایجاد کند. در صورتی که هنرمند از لحاظ ذهنی درگیری فروش کالا و اثر خود را داشته باشد قطعا از لحاظ هنری نیز افت می‌کند. پس اولین کاری که یک هنرمند می‌بایست انجام دهد تمرکز بر هنرش هست در کنار آن می‌بایست به دنبال بستری باشد تا آثارش را در محیط‌های هنری متناسب به فروش برساند. ایده ایجاد آرت شاپ‌ها و یا آرت گالری‌ها همین هست که دغدغه فروش رو از دوش هنرمندان در حوزه‌های مختلف بر دارند. در واقع هنرمند با خلق یک اثر هنری و قرار دادن آن در آرت گالری‌ها خودش را درگیر فروش آثار نمیکند و این قسمت را به افرادی که در امر فروش قوی هستند واگذار می‌کند. آرت شاپ یا آرت گالری‌ها بسترهایی هستند که آثار هنرمندان مختلف را در زمینه‌های مرتبط با نوع هنر کنار هم جمع آوری می‌کنندو دغدغه فروش رو از دوش هنرمندان بر می‌دارن از طرفی چون آرت گالری‌ها مستقیما با مشتری نهایی در ارتباط هستند می‌توانند به هنرمندان ایده و خط منسب را منتقل نمایند. در وضعیت کنونی به دلیل هزینه‌های بالای شروع یک کار نمیتوان توقع داشت که یک هنرمند با یک بودجه محدود هم بتواند کالای باکیفیت بالا و رقابتی تولید کند و هم بستری خوب جهت فروش کالای خود پیدا نماید از این رو آرت‌شاپ‌ها بستری خوب و مناسب جهت همکاری با هنرمندان ایجاد می‌کنند.

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت ارسال دیدگاه خود ابتدا بر روی کادر «من ربات نیستم» کلیک کنید.
پس از تایید، دکمه «ارسال دیدگاه» نمایان خواهد شد که با کلیک بر روی آن می توانید دیدگاه خود را ارسال نمایید..