پشت پرده نمایشگاهها: رازهایی که طراحان غرفه نمیخواهند شما بدانید
- شناسه خبر: 75492
- تاریخ و زمان ارسال: ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۳

نمایشگاهها، رویدادهای بزرگی هستند که هر کسبوکاری باهدف معرفی برند و افزایش فروش خود در آن شرکت میکند. اما چگونه میتوان در نمایشگاه فروش خوبی داشت؟
جواب این سؤال بسیار ساده است، با طراحی غرفه نمایشگاهی
حتماً برای شما هم پیشآمده که هنگامی که در نمایشگاه هستید در میان ازدحام و شلوغی مردم، یک غرفه خاص توجه شما را به خود جلب میکند و شما را ترغیبت میکند تا از میان آن همه غرفه، وارد آن غرفه خاص شوید. ممکن است این سؤال برای شما پیش آید که چرا این غرفه توجه شما را از بین تمام غرفههای دیگر به خود جلب کرده است؟ این موضوع، تاثیر طراحی غرفه نمایشگاهی اصولی و درست است.
هنگام طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی ترفندها و نکاتی وجود دارد که اگر به آنان توجه کنید، غرفه شما میتواند، آن غرفه خاص نمایشگاه باشد که تمام بازدیدکنندگان را به سمت خود میکشاند.
پیشرو پیشگام، یکی از شرکتهای فعال و پیشرو در زمینه طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی است که در ۱۶ سال فعالیت خود با شرکت ها و برندهای معتبری همکاری داشته است و توانسته است غرفه نمایشگاهی آنان را به گونه ای طراحی کند که بهعنوان پربازدیدترین غرفه نمایشگاه شناخته شوند.
با ما همراه باشید تا با رازهای مخفی طراحی غرفه نمایشگاهی آشنا شوید.
رازهای جذابیت غرفه نمایشگاهی
عوامل مختلفی بر روی جذابیت غرفه نمایشگاهی تأثیر میگذارند که عبارتاند از: رنگ، نورپردازی، استفاده از المانها و گرافیکهای خاص، آشنایی با اصولی طراحی غرفه، ساخت غرفه نمایشگاهی باکیفیت و… که در ادامه به آنها میپردازیم.
هنرمندانهترین طراحی برنده است
غرفه نمایشگاه نمایانگر برند شما است، به همین دلیل باید بتواند بهخوبی کسبوکار شما را معرفی کند و محصولات و خدمات شما را بهخوبی به نمایش بگذارد. هنگامی که میخواهید غرفه نمایشگاهی بسازید، دو انتخاب دارید: استفاده از غرفه نمایشگاهی پیشساخته یا غرفهسازی سفارشی.
برای اطلاع از هر کدام از این مدلها، میتوانید مقالات سایت پیشرو پیشگام که درباره این موضوع هستند را مطالعه داشته باشید، اما هر کدام از آنان را که انتخاب کنید، نیاز به طراحی اصولی غرفه خود دارید.
طراحی غرفه، برگ برنده شماست، پس نباید از این مرحله که جزو اولین کارهایی است که در روند غرفهسازی باید انجام دهید، غافل شوید.
اهمیتی ندارد که محصولات و خدماتی که میخواهید در نمایشگاه پیش رویتان به نمایش بگذارید چیست، محصول باید همیشه در مرکز توجه غرفه باشد و همچنین حواستان باشد که غرفه نمایشگاهی، برند و شعار شما را به بهترین نحو به بازدیدکنندگان معرفی میکند. میتوانید برای جذابتر شدن شعار خود از المانهای گرافیکی و بنرها استفاده کنید.
برای طراحی اصولی غرفه نمایشگاهی خود میتوانید آن را به طراحان متخصص در این زمینه بسپارید. شرکتهای غرفهسازی مانند پیشرو پیشگام، از طراحان مجرب و متخصصی برخوردار هستند که میتوانند غرفه نمایشگاهی شما را متفاوت و خاص طراحی کنند.
۳ رنگ که غرفه شما را جذاب میکند
طبق تحقیقات، رنگ تأثیر زیادی بر روی دیدگاه و نظر بازدیدکننده از غرفه شما دارد. طبق روانشناسی رنگها، رنگهایی وجود دارند که میتواند تأثیر مثبتی بر روی افراد بگذارد. سه تا از بهترین رنگها در غرفهسازی عبارتاند از:
- سیاه: رنگ سیاه نشاندهنده اقتدار است و رنگی است که با اکثریت رنگها هماهنگ میشود و میتواند یکی از بهترین انتخابها برای رنگ غرفه نمایشگاهی باشد.
- قرمز: خاصیت رنگ قرمز جلبتوجه است، به همین دلیل در چراغهای راهنماییورانندگی و تابلوهای خطر در سراسر دنیا از آن استفاده میشود. اما حواستان باشد که استفاده زیاد از این رنگ میتواند تأثیر عکس بگذارد و بازدیدکننده را اذیت کند.
- آبی: آبی باعث ایجاد حس آرامش، اعتماد و امنیت میشود و این سه احساسی است که شما با انتقال آن به بازدیدکننده نمایشگاه میتوانید آنان را به بازدید از غرفه خود جذب کنید.
با خواندن این مطلب ممکن است، یکی از نگرانیها شما این باشد که این رنگهای پیشنهاد شده با رنگهای سازمانی شما هماهنگ نیستند. اما جا دارد که در اینجا یک نکته را به شما بگوییم، ما بهعنوان شرکت غرفهسازی که سالهاست در این زمینه فعالیت داریم، با سالها تجربه به این نتیجه رسیدیم که الزاماً رنگ غرفه نمایشگاهی شما نباید هماهنگ با رنگ لوگو شما باشد، حتی در بعضی مواقع استفاده از رنگهای سازمانی بر روی غرفه نمایشگاهی، آن را غیرجذاب میکند. ما به شما پیشنهاد میدهیم که از رنگهای مکمل یا هم خانواده رنگهای سازمانی خود استفاده کنید تا بتوانید غرفه نمایشگاهی خود را زیبا و هنرمندانه کنید.
هنر نورپردازی، کوچک اما تأثیرگذار
یکی از رازهایی که در طراحی غرفه نمایشگاهی باید آن را بدانید، نورپردازی است. نورپردازی غرفه نمایشگاهی تأثیر بسیار زیادی بر روی چگونه دیدهشدن غرفه و از همه مهمتر محصولات و خدمات شما دارد.
شما با یک نورپردازی اصولی و مناسب میتوانید محصولات و خدمات خود را در مرکز توجه غرفه خود قرار دهید و توجه بازدیدکنندگان را به آنان جلب کنید. نورپردازی، انواع مختلفی دارد، مانند تأکیدی، موضعی، عمومی و رنگی که شما میتوانید متناسب با هدفتان نورپردازی مناسب خود را انتخاب کنید.
کلام آخر
همانطور که گفته شد، برای طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی موفق رازهایی وجود دارد و اکنون شما آنها را میدانید. میتوانید به بهرهگرفتن از این نکات، غرفه نمایشگاهی خاص خود را در نمایشگاه داشته باشید.
یکی از نگرانیهای قابلدرک کسبوکارها، در مورد هزینه غرفهسازی است. باتوجهبه شرایط اقتصادی کنونی، هرچه از هزینهها کاسته شود به نفع کسبوکار است و ما این را میدانیم.
به همین دلیل پیشرو پیشگام خدمات خود را با قیمتی کمتر از قیمت بازار به مشتریان خود عرضه میکند تا همه بتوانند در نمایشگاه دلخواه خود شرکت کنند. برای اطلاع از قیمت غرفهسازی در پیشرو پیشگام میتوانید از محاسبهگر آنلاین ما استفاده کنید و یا میتوانید برای دانستن سریعتر و دقیقتر قیمتها، با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان پیشرو پیشگام بهره ببرید.