روز یکشنبه دوم مرداد نشست باشگاه فیلم تهران پس از نمایش فیلم «عنکبوت» با حضور کورش جاهد (مجری و کارشناس)، ابراهیم ایرجزاد (کارگردان) و آنتونیا شرکا (منتقد سینما) برگزار شد.
فیلمهای مستند «تنبور» و «خنیاگران کوههای مقدس» به کارگردانی فرید الهامی، بعد از ۱۵ سال فیلمبرداری، تحقیق و پژوهش موسیقایی؛ آخرین مراحل فنی را پشت سر گذاشته و آماده نمایش شدند.
محمد رحمانیان در نشست تخصصی فیلم کوتاه با عنوان یکشنبههای کوتاه گفت:فیلمهای کوتاهی که با کمترین امکانات و با دوری از آن دکوپاژهایی تکراری و آزاردهنده که سینمای جهان به آن معتاد شده، ساخته میشوند، ما را به سرنوشت سینما خوشبین میکند.
«خوف فاش» عنوان جديدترين ساخته ملينا سامى زاده است كه سال گذشته با فيلم كوتاه «سودا» در جشنواره هاى داخلى و بين المللى درخشيد، «آخرين فرصت براى...»، «امتناع» و «سودا» فيلم هاى قبلي اين كارگردان جوان بوده اند و «خوف فاش» چهارمين اثر او در مقام كارگردان است.
پدیدار شدن "براد پیت"، هنرپیشه بنام سینما، با یک کاپشن و دامنی از همان پارچه، بر روی فرش قرمز مراسم نخسین شب نمایش آخرین فیلمش، " بولت ترن " (ترن تند روی کبک در کانادا)، در برلن، ماجرا آفرین شد.
هر جا در فرهنگ و هنرمان برخورد قهری و امنیتی داشته باشیم دچار مشکل خواهیم شد و مطمئن باشید این مسئله نه تنها کمکی به اینکه مخاطب ها به سمت تلویزیون بروند، نمی کند بلکه دوباره مخاطب را به سمت شبکه های ماهواره ای سوق می دهد هرچند که درحال حاضر هم مخاطبان این شبکه ها کم نیستند اما مطمئن باشید با اینکار مخاطب به سمت تلویزیون برنمی گردد.
سودابه جعفرزاد، متولد اول مهر هزار و سیصد و شصت، گیلان، شهرستان ضیابر، فارغ التحصیل دیپلم ادبیات علوم انسانی، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، بازیگری که بیشتر در شبکه استانی و تئاتر گیلان فعالیت داشته و بعد از چند سال فعالیت در تئاتر و حضور در چندین نمایش وارد عرصه سینما شده است، در کارنامه هنری او می توان به نمایش های «بوی باران لطیف است»، «گیله اوخان»، «در جاده بزرگ»، «ترانه ای برای هاسمیک»، «آرش»، «ماه و مه»، «شب تلخ یلدا»، «زندگی شاید»، «شاید یک شب اتفاق افتاد»، «رهایم نکن»، سریال های «آن سنگ گران»، «عاقل محله»، «نیمه پنهان ماه»، «چراغ سو»، «خانه پدری» و فیلم های سینمایی «ناهید» و «اسرافیل» اشاره کرد، با «سودابه جعفرزاد» که این روزها فیلم «تی تی» را روی پرده سینما دارد گفتگو داشته ایم که با هم می خوانیم.